چگونه از اینستاگرام به سرمایه زیاد برسیم

درامد زایی با استفاده از اینترنت

چگونه از اینستاگرام به سرمایه زیاد برسیم

درامد زایی با استفاده از اینترنت

چگونه گوشی آیفون اصل را از تقلبی تشخیص دهیم

چگونه گوشی آیفون اصل را از تقلبی تشخیص دهیم


در صورتی که  قصد خرید یک آیفون را دارید، و یا آنکه آیفونی را خریده اید و هنوز فرصت بازگشت آن را دارید، با نشانه های آیفون اصل آشنا شوید. اگر نگران هستید که در این آشفته بازار، گوشی خریداری شده اصل نباشد مطالعه این مقاله احتمالاً کمک شایانی به شما خواهد کرد.

تشخیص آیفون اصل از تقلبی


هیچ یک از ما دوست ندارد با صرف این همه هزینه، در نهایت متوجه شود که کالای خریداری شده، اصل نبوده و نمونه کپی است. متخصصین تعمیر گوشی در این مقاله تلاش کرده اند تا راه های تشخیص آیفون اصل از تقلبی را به شما عزیزان آموزش دهند. اگر حوصله خواندن این مقاله را ندارید توصیه ما به شما فقط خرید از فروشگاه های مجاز و معتبر است! 

ادامه مطلب ...

چطور دلیل پر شدن حافظه گوشی خود را متوجه شویم

چطور دلیل پر شدن حافظه گوشی خود را متوجه شویم

قتی یک گوشی جدید و فوق العاده ی اندروید می گیرید، احتمالا با خود می گویید که این گوشی حتما حافظه ی زیادی دارد و هیچوقت هم پر نمی شود.اما پس از چندماه با یک گوشی بی حافظه و سوالات بی پاسخ مواجه می شوید.نگران نباشید

xIMG_2659.jpg.pagespeed.gp+jp+jw+pj+ws+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.twAAgHCNN1


در این مطلب ما به شما می گوییم که حافظه ی شما از چه چیزهایی پر شده است. برای فهمیدن آن می توانید از ویژگی built-in یا برنامه های third-party استفاده کنید.به نظرمن آسان ترین و مستقیم ترین راه ها معمولا با استفاده از خود اندروید بدست می آیند. پس قبل از نشان دادن دیگر روش ها، از این راه ها شروع می کنیم.برخی چیزها ممکن است بسته به نوع دستگاه و نسخه ی اندروید آن متفاوت باشند.  ادامه مطلب ...

چگونه گوشی اندروید را به روز رسانی کنیم

چگونه گوشی اندروید را به روز رسانی کنیم


گوشی ها و تبلت های اندرویدی را می توان از منوی تنظیمات شان به روز رسانی کرد. به روز رسانی نرم افزار اندروید می تواند به بهبود ویژگی های جدید و بهبود عملکرد، و کمک به حفظ امنیت شما از تهدیدات امنیتی کمک کند.

۳۳۹۹۴_۷۷۳

اگر به روزرسانی اندروید برای دستگاه شما در دسترس باشد، می توانید آن را در منوی تنظیمات تلفن یا تبلت خود مشاهده کنید. فقط به این دلیل که یک نسخه ی جدیدتر از اندروید وجود دارد، به این معنا نیست که این نسخه برای دستگاه شما نیز عرضه شده باشد. ممکن است هیچوقت برای دستگاه شما برخی نسخه ها عرضه نشوند.  ادامه مطلب ...

چگونه تماس ها را در گوشی اندروید ذخیره کنیم

چگونه تماس ها را در گوشی اندروید ذخیره کنیم


بل از توضیح دادن چند و چون  انجام این کار لازم است به مسائل قانونی مرتبط با ضبط تماس بپردازیم.ابتدا باید این نکته را ذکر کنیم که ضبط تماس در تمامی کشورها غیر قانونی است؛ بنابراین باید بررسی کید که چه قوانینی در منطقه محل زندگی شما در این رابطه وضع شده است.

۱۴۹۶۱۶۶۲۰۰-picsay-650×300


در آمریکا طبق قوانین فدرال بر اساس منطقه ای که در آن زندگی می کنید  در پاره ای از موارد باید  دو سازمان را از کاری که می خواهید انجام دهید باخبر سازید.  درحالی که برای سایر افراد و مناطق دیگر یک سازمان کافیست.فرض کنید در ایالت هایی که سازمان های امنیتی از ضبط تماس آگاه هستند زندگی می کنید در این صورت ضبط تماس برای شما مشکلی در پی نخواهد داشت.برای تلفن های عمومی همواره ضبط تماس بدون رضایت فرد غیر قانونی است.برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید ویکی پدیا  و همچنین Digital Media Law Project را بررسی کنید.

نحوه ی ضبط تماس با استفاده از Google Voice 

اگر کاربر Google Voice هستید ضبط تماس بسیار آسان خواهد بود .می توانید همواره یک اکانت Google Voice ایجاد کرده و کاربر Google Voice شوید. بدین صورت ضبط تماس برای شما بسیار ساده می شود.

پیش از آن که عملا یک تماس را ضبط کنید،ابتدا باید قابلیت ضبط تماس را فعال کنید.می توانید این کار را در وب سایت google voice , یا برنامه اندرویدی آن  انجام دهید. روش انجام این کار هم در  وب سایت  و هم در برنامه اندروید مشابه است. در این جا به نحوه ی فعال کردن قابلیت ضبط تماس با استفاده از وب می پردازیم و اگر به تفاوتی در روند انجام این کار نسبت به برنامه اندرویدی آن  برخورد کردیم آن را ذکر خواهیم کرد.

ابتدا وارد Google Voice شده و منوی تنظیمات را با کشیدن انگشت به سمت چپ و انتخاب Settings باز کنید.

در صفحه ی وب بر روی گزینه ی Calls کلیک کنید.در برنامه اندروید کافیست پایین رفته تا بخش مربوط به تماس ها را مشاهده کنید.

آخرین گزینه ای که در صفحه وب گوگل ویس مشاهده می کنید تماس های ورودی(Incoming Calls) است که در آن جا می توانید قابلیت کنفرانس تلفنی یا ضبط کرددن تماس صوتی را فعال  کنید. برای فعال کردن این گزینه از نوار لغزشی کنار آن استفاده کنید. 

در برنامه اندرویدی گوگل ویس  باید بر روی Advanced Call Settings ضربه زده و گزینه های تماس ورودی را فعال کنید.

البته باید بگوییم  که این قابلیت در  دستگاه هایی که حساب کاربری شما بر روی آن ها قرار دارد همگام سازی می شود  در این صورت  تنها کافی است این قابلیت را در یک ستگاه فعال کنید، هنگامی که فعال شد، در هر دستگاهی عمل می کند. با این حال این قابلیت تنها در مواقعی که فرد با شما تماس می گیرد قابل اجرا بوده و اگر شما تماس را برقرار کنید امکان ضبط تماس وجود ندارد که واقعا مقداری عجیب به نظر می رسد.

دفعه بعدی که می خواهید تماسی را ضبط کنید تها کافی است عدد ۴  را هنگام تماس شماره گیری کنید. سپس یک پیغام صوتی هردو کاربر را از ضبط تماس آگاه می کند.برای متوقف کردن ضبط تماس دوباره بر روی عدد ۴ در شماره گیر ضربه بزنید،پیغام صوتی دیگری قطع ضبط تماس را اعلام می کند.

سپس فایل صوتی تماس ضبط شده در اکانت Google Voice شما ذخیره می شود.

نحوه ی ضبط تماس با استفاده از ACR

درحالیکه استفاده از Google Voice ساده و آسان است اما از برخی ویژگی هایی که بسیاری از کاربران به آن ها نیاز دارند، مانند ضبط خودکار تماس به محض برقراری تماس برخوردار نیست.در این جا ACR پا به صحنه می گذارد: نه تنها این برنامه از ویژگی های بیشتری برخوردار است بلکه ضبط تماس را به هردو کاربر اعلام نمی کند.بنا براین اگر به دنبال یک ضبط تماس به صورت مخفی و محرمانه هستید از این برنامه استفاده کنید.

این برنامه در دو نسخه پولی و رایگان در دسترس کاربران قرار دارد. نسخه پولی این برنامه هیچ تبلیغی را نمایش نمی دهد و همچنین از ویژگی های مفید بیشتری مانند قابلیت ضبط تماس مخاطب به مخاطب، شروع ضبط تماس در حین مکالمه، ذخیره ی تماس های ضبط شده در Dropbox یا گوگل درایو و بسیاری از دیگر ویژگی ها برخوردار می باشد.

طبق معمول همیشه توصیه ی ما این است که ابتدا نسخه ی رایگان این برنامه را امتحان کنید تا از عملکرد مناسب آن  اطمینان حاصل کنید.

به محض وارد شدن به ACR،باید شرایط مربوط به آن را بپذیرید-در مقایسه با بیشتر برنامه ها فهرست شرایطی که باید پذیرفته شوند در این برنامه طولانی تر است اما مانند سایر برنامه ها این شرایط قانونی هستند.پس از پذیرش شرایط برنامه باید مجوز های دسترسی  به مخاطبین،میکروفون،گوشی و فضای ذخیره سازی را همانند سایر برنامه ها بدهید که مورد دور از انتظار و غیر عادی نیست و جای هیچ نگرانی نیست.

پس از طی کردن این مراحل برنامه اعلانی را مبنی بر فعال شدن آن در قسمت نوار اعلانات نمایش می دهد.

سپس برنامه بعد از ایجاد یا دریافت تماس ضبط کردن را آغاز می کند.نیازی نیست که هیچ کاری انجام دهید این برنامه تمامی تماس ها را به صورت پیش فرض ضبط می کند.

اگر این شیوه را نمی پسندید می توانید درصورت داشتن نسخه ی پولی برنامه این تنظیمات را تغییر دهید.برنامه را باز می کنید، سپس منوی سمت چپ را با کشیدن انگشت بر روی صفحه باز کنید.Settings و سپس Recording را انتخاب کنید.

گزینه های بسیار زیادی در این منو وجود دارد اما شما باید گزینه ی Start Recording را پیدا کرده و آن را بر روی دستی  (manual) قرار دهید.

ACR قابلیت های بسیار زیاد دیگری را در بطن خود دارد، بنا براین اگر به دنبال کاری فراتر از ضبط تماس هستید پیشنهاد می کنیم که دیگر قابلیت های آن را پیدا و از ان ها استفاده کنید.به یاد داشته باشید که برای دریافت قابلیت های بیشتر باید پول بیشتری بپردازید به علاوه این برنامه از طراحی بسیار خوبی برخوردار است که پیدا کردن مشابه آن در میان هزاران برنامه ای که از همین امکانات برخوردار هستند کار ساده ای نیست.

چگونه تبلت نکسون 7 را باز وتعمیر کنیم

چگونه تبلت نکسون 7 را باز وتعمیر کنیم


همیشه برای اینکه بار اول یک تبلت را میخواهیم باز کنیم لازم است یک بار ببینیم تا اشکالی بیشتر برایش بوجود نیاید. کسانیکه میخواهند کار تعمیرات تبلت را شروع کنند لازم است یا روی تبلت خراب تمرین کنند یا توسط فیلم باز کردن تبلت و تصاویر تجربه خود را بالا ببرند.

بازکردن قاب تبلت


آموزش تعمیر تبلت نکسوس

همیشه در تعمیر تبلت دو اصل مهم فراموش نشود. اول اینکه ابزار تعمیر تبلت و سپس دانش اینکه چگونه تبلت را باز کنیم مهم است. استفاده از ابزار مناسب در تعمیر تبلت و روش باز کردن تبلت حائز اهمیت است. در تصویر باز کردن تبلت نکسوس مراحل رسیدن به مدار و برد تبلت عکس برداری شده است.

روش بازکردن تبلت نکسوس 7 به صورت تصویری

با استفاده از ابزاری پلاستیکی قاب پشتی به آرامی شل می شود و نیازی به سشوار ندارد. البته زیاد هم ذوق زده نشوید٬ چون ممکن است موقع جدا کردن قاب پشتی٬ باعث ترک خوردن آن شوید. پس بنابراین احتیاط کنید و اگر ابزار زیر را ندارید از کارت ویزیت ضیخیم گلاسه یا وسیله پلاستیکی استفاده نمایید.


بازکردن تبلت

اگر میخواهید براحتی قاب تبلت را در بیاورید و استرسی نداشته باشید ابزار خود را اهرم نکنید و با صبر اطراف آنرا به آرامی باز نمایید. این هم از ورود به داخل تبلت که داخل آن با نکسوس ۷ (۲۰۱۲) شباهت هایی دارد.

تبلت نکسوز 7 تبلت باز شده

اولین چیزی که در داخل قاب پشتی تبلت خودنمایی می کند٬ کویل شارژ القایی است. یعنی میتوانید تبلت را بدون نیاز به سیم شارژ کنید و خطر برق گرفتگی هم وجود ندارد. البته در گجت های پلاستیکی بیشتر باید نگران انفجار بود تا برق گرفتگی! به نظر می رسد روند گرایش به فناوری های شارژ بی سیم در حال پیشرفت است. راستی NFC هم یک لایه بالاتر از کویل شارژ القایی قرار گرفته است. در آموزش تعمیر تبلت باز کردن دستگاههای مختلف بصورت عملی زیر نظر تعمیرکار تبلت تمرین میشود.

کویل شارژ قطعه شارژ القایی

آماده می شویم که کابل باتری را از صفحه مدار اصلی دستگاه جدا کنیم و سپس خود باتری را از سینی آن بیرون آوریم. دقت نمایید میتوانید از پنس نوک تیز استفاده کنید و سعی کنید محیطی که تبلت را روی آن میگذارید قبلا سفره نرم داشته باشد. این عمل از آسیب خط و خش به صفحه نمایش و بقیه اجزای تبلت جلوگیری میکند.

کابل باتری کابل باتری تبلت

و اینک باتری تبلت جدا می شود، که کار سختی نبود. باتری نکسوس ۷ جدید ولتاژ ٬۳.۸ ظرفیت ۳۹۵۰ میلی آمپر ساعت و توان مصرفی ۱۵ وات ساعت دارد. با وجود کاهش ظرفیت باتری (از ۴۳۲۶ در نسل قبل)٬ در اینجا با بهبود یک ساعتی زمان استفاده از دستگاه روبرو هستیم زیرا در داخل دستگاه از قطعات کم مصرف تر استفاده شده است.

روش بازکردن باتری تبلت باتری تبلت نکسوی

بورد فرعی تبلت را در اینجا می بینید که با ۵ پیچ سر جای خود محکم شده است. البته روی پیچ ها پوشش مخصوصی قرار دارد و بدون برداشتن شان امکان باز کردن پیچ ها نیست٬ در نتیجه به نوعی گارانتی تبلت با این کار از بین می رود.

برد تبلت برد تبلت ایسوس

حالا بورد اصلی دستگاه که میزبان رم٬ چیپ مجتمع پردازشی و چند چیپ دیگر است خارج می شود. دوربین های جلو و عقب نیز به آن متصل هستند. البته در بخش آموزش تعمیر تبلت بصورت کاربردی و عملی این گوشی تشریح و عیب یابی میشود. تعمیرکارانی که دسترسی به کلاسهای آموزشی عملی موبایل ندارند میتوانند مقاله های همین بخش را دنبال کنند.

برد اصلی تبلت تعمیر برد تبلت

نگاهی دقیق تر به مادربورد تبلت

قرمز: چیپ پردازشی اسنپدرگون در یک روی دستگاه قرار گرفته.
نارنجی: کنار پردازنده دو رم ۵۱۲ از نوع DDR3 ساخت Elpida داریم٬ دو رم ۵۱۲ دیگر نیز در سمت دیگر بورد قرار دارد٬ در مجموع ۲ گیگابایت رم.
زرد: فرستنده ساخت Analogix برای پورت مینی یو اس بی که در ضمن نقش SlimPort برای انتقال تصاویر از طریق کابل HDMI را هم بازی می کند.
سبز: یک چیپ کنترل کننده برای شارژ القایی که ساخت تگزاس اینسترومنتز است.
آبی: چیپ کوالکام برای پشتیبانی از وای-فای و بلوتوث ۴.
صورتی: حافظه فلش ۱۶ گیگابایتی ساخت شرکت کره ای SK Hynix.
سیاه: چیپ مدیریت شارژ سریع کوالکام.

بورد تبلت ایسوس بورد تبلت ایسوس

حالا سراغ قطعه مهمی که در داخل نکسوس ۷ جدید قرار گرفته میرویم. اگر میخواهید برد تبلت را تعمیر کنید لازم است تا این حد باز شود و قطعات آن تفکیک شود. اگر کشو ریز دارید هر یک از قطعات تبلت را در یک بخش قرار دهید تا بهم ریختگی در نهایت ایجاد نشود. ابزار برای تعمیرات تبلت و لپ تاپ یکسان است که در آموزشهای بعدی آوردی شده است.

استفاده از بلندگوهای استریو در تبلت ها٬ با توجه به اینکه آنها وسایل جذابی برای بازی کردن هستند٬ تقریبا دارد یک استاندارد می شود. این هم از بلندگوهای نکسوس ۷ جدید که در شکل زیر میبینید.

بلندگو تبلت اسپیکر تبلت

نمای پشت صفحه جلویی نکسوس ۷ را می بینید٬‌ یعنی پشت نمایشگر را. در اینجا آنتن وای فای قرار گرفته. البته خود نمایشگر در این کالبدشکافی جدا نشده که در گام آخر به دلیل آن اشاره می کنیم.

کل محتویات نکسوس ۷ جدید را در قاب بالا می بینید. امتیازی که این تبلت دریافت کرده٬ ۷ از ۱۰ است (۱۰ یعنی آسان ترین گجت برای تعمیر). اگر بخواهیم نکات برجسته این کالبدشکافی را ذکر کنیم٬ این موارد به چشم می آیند:

قاب پشت تبلت کل تبلت بازشده

باز کردن قاب پشتی تبلت خیلی آسان است ولی کمی هم باید دقت کرد تا ترکی در این بخش مهم ایجاد نشود.
تمام پیچ های داخل تبلت فیلیپس هستند٬ هیچ وسیله خاصی غیر از پیچ گوشتی معمولی برای باز کردن نیاز نیست.
هر چند جداسازی سینی باتری آسان است٬ ولی جدا کردن باتری از سینی کمی دردسر ساز است.
بدترین بخش کار را باید نمایشگر دستگاه دانست. دیدید که در کالبد شکافی آن را جدا نکرده بودند٬ چون به شیشه جلوی دستگاه چسبانده شده و برای خارج کردنش نیاز به سشوار و مقادیری زمان اضافه دارید.

در آموزش تعمیر تبلت کلیه این بخش ها بصورت کاربردی و عملی توضیح داده میشود. چراکه بخش سشوار کشیدن برای بازکردن صفحه تاچ کمی حساس میباشد.

ویژگی های سخت افزاری تبلت نکسوس 7تبلت نکسوس 7

  • پردازنده اسنپدرگون S4 پرو
  • پردازنده ۴ هسته ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز
  • نمایشگر ۷ اینچی IPS LCD با کیفیت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ 
  • ۲ گیگابایت رم
  • گرافیک آدرنو ۳۲۰
  • دوربین عقب ۵ مگاپیکسلی
  • دوربین جلوی ۱.۲ مگاپیکسلی
  • اندروید ۴.۳

تغییراتی زیادی در شکل بدنه به وجود آمده. نسل دوم نکسوس ۷ باریک تر و سبک تر شده٬ عرض آن کاهش ولی طولش افزایش یافته٬ آن بافت جالب دانه دانه هم دیگر در پشت آن یافت می نشود. علاوه بر اضافه شدن دوربین عقب٬ به بلندگوهای استریو هم باید اشاره کرد. درست است که سه پنجره مشبک در پشت تبلت هست (یکی در بالا و دو تا در پایین) ولی تبلت در کل دو بلندگو دارد. جای جک هدفون هم تغییر کرده و به بالای تبلت رفته است.

اگر تبلت خراب برای تعمیر دارید میتوانید قبل از اینکه آنرا باز کنید به بخش تعمیر تبلت کامتک مراجعه کنید و از شرایط قیمت و نحوه پذیرش مطلع شوید.