چگونه از اینستاگرام به سرمایه زیاد برسیم

درامد زایی با استفاده از اینترنت

چگونه از اینستاگرام به سرمایه زیاد برسیم

درامد زایی با استفاده از اینترنت

چگونه بعد از فراموش کردن رمز یا الگوی گوشی، قفل آن را باز کنیم

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که وقتی الگوی صفحه قفل یا رمز ورود دستگاه اندروید خود را فراموش کردید چه کاری می‎توانید انجام دهید تا دوباره کنترل اوضاع را به دست گیرید.

بهترین گزینه: Android Device Manager (برای اندروید 2.3 و بالاتر)

این ساده‎ترین و بهترین روشی است که بعد از فراموش کردن رمز ورود دستگاه خود می‎توانید از آن استفاده کنید تا دسترسی دوباره به دستگاه خود را به دست آورید. تا مادامی‎ که شما به حساب گوگل خود در تلفنتان متصل باشید این روش کار خواهد کرد. 

ادامه مطلب ...

چطور گوشی اندروید خود را از راه دور با ارسال یک پیامک خاموش کنیم

اندروید دستگاه بسیار هوشمندی است که ویژگی‌های زیادی را در اختیار کاربران‌اش قرار می‌دهد. به‌همین دلیل است که به‌طور گسترده در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد برنامه‌های کاربرپسند که با هدف اجرا روی این سیستم‌عامل توسعه داده می‌شوند بسیار فراتر از حد تصور است.

جدیدترین عکس واقعی گلکسی اس 8 فاش شد


در این مقاله آموزشی، نحوه استفاده از اپلیکیشنی که وظیفه آن خاموش کردن دستگاه اندرویدی از راه دور با استفاده از ارسال پیامک است ارائه می‌شود. برای آشنایی با این روش مطلب زیر را به‌دقت دنبال کنید.  ادامه مطلب ...

چطور گوشی اندروید را ریست فکتوری کنیم

ریست فکتوری چیزی است که ممکن است هر کدام از ما روزی به آن نیاز داشته باشیم چرا که ممکن است هر لحظه پسورد و یا الگو (Pattern) گوشی خود را فراموش کنیم.

در واقع ریست فکتوری تمام تنظیمات برنامه های نصب شده و هر چیزی به جز کارت حافظه را به زمانی که گوشی را خریده اید بر می گرداند. یعنی تمام برنامه های نصب شده پاک شده و تمام تنظیمات به حالت پیش فرض خود باز می گردند.  ادامه مطلب ...

مصرف اینترنت در سیستم عامل‌های اندروید و iOS راچگونه کاهش دهیم

مصرف اینترنت در سیستم عامل‌های اندروید و  iOS راچگونه کاهش دهیم

شاید به خاطر داشته باشید، زمانی قابلیت گوشی‌های تلفن همراه فقط شامل نشان دادن زمان مکالمه و پیامک‌های دریافتی می‌شد و تبادل داده‌ها با سایر گوشی‌ها بسیار محدود بود.

اما امروزه کاملاً برعکس شده است و شرکت‌های توزیع اینترنتی، زمانی که به این مسئله پی بردند سعی در تغییر شرایط به سوی تبادلات نامحدود کردند. با اینکه شرایط نسبت به چند سال پیش بسیار بهتر شده است اما همچنان، گاهی اوقات با برخی مشکلات ناخواسته از قبیل کاهش سرعت و مشکلات دیگر مواجه می‌شویم. از طرف دیگر برای هر مگابایت از شارژ اینترنت باید هزینه پرداخت شود. ما به شما روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که با تنظیم محدودیت‌ها و هشدارها بتوانید در هر لحظه مصرف اینترنت خود را مدیریت کنید و آن را کاهش دهید.

 

چه حجمی از اینترنت نیاز دارید؟

در اولین گام شما باید مقدار حجم مورد نیاز اینترنت خود را تخمین بزنید و بر اساس آن، بسته دلخواه خود را از شرکت تأمین کننده اینترنت خریداری کنید. برای این کار به وب‌سایت شرکتی که از آن اینترنت خریداری می‌کنید، رفته و مقدار اینترنت مصرفی خود در چند ماه گذشته را مرور کنید. بر اساس آن مقادیر بسته‌ای را که از بیشترین مصرف ماه‌های گذشته اندکی بیشتر باشد را انتخاب کرده و خریداری نمایید. برای تخمین حجم اینترنت مصرفی ابزارهایی نظیر نرم‌افزار Verizon’s Data Calculator نیز استفاده می‌شود. اما بهتر است بر اساس مصرف واقعی این مقادیر را به‌دست آورد و تصمیم‌گیری کرد.

تنظیم محدودیت و هشدار مصرف اینترنت

در سیستم عامل iOS می‌توانید مقدار حجم مصرفی خود را از مسیر زیر محاسبه نمایید:

Settings > Cellular > Apps using WLAN & Cellular

البته مقادیری که در این قسمت نشان داده می‌شود به طور خودکار، پس از هر بار پرداخت قبض صفر نمی‌شود و شما همیشه باید به خاطر داشته باشید که در ابتدای هر ماه نسبت به ریست کردن حجم مصرفی اقدام کنید. اگر برای مدیریت اینترنت آیفون یا آیپد خود نیازمند قابلیت‌های بیشتری هستید، می‌توانید از نرم‌افزارهای مجزای بیشتری استفاده کنید. یکی از این نرم‌افزارها My Data Manager است که توانایی مدیریت اینترنت مصرفی را دارد و همچنین می‌تواند پس از استفاده از حجم مشخصی از اینترنت، هشدارهایی را به دلخواه فعال کند.

در سیستم عامل اندروید 4.0 و نسخه‌های پس از آن نیز مانند iOS، تنظیماتی برای مدیریت اینترنت مصرفی وجود دارد با این تفاوت که در خود سیستم عامل امکاناتی برای قرار دادن هشدار و محدودیت وجود دارد. برای دسترسی به این تنظیمات باید از مسیر زیر وارد شوید:

Wireless & Networks > Settings > Data Usage

البته ممکن است در نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید، مسیرهای دیگری وجود داشته باشد که در هر صورت در زیر مجموعه تنظیمات اتصالات Wi-Fi است. برای انجام تنظیمات محدودیت و هشدار باید خطوط قرمز و نارنجی را جابجا نمایید. خط نارنجی بیانگر رسیدن مصرف تا حجمی است که باید هشدار مصرف روی صفحه ظاهر شود و خط قرمز بیانگر حدی است که سیستم عامل به صورت خودکار مصرف اینترنت را قطع می‌کند. همانند سیستم عامل iOS، برنامه‌های کاربردی دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند مصرف اینترنت را مدیریت کند. اما بر خلاف سیستم عامل iOS، تنظیمات کنترلی خود سیستم عامل به اندازه کافی برای مدیریت مصرف اینترنت مناسب است و نیاز جدی برای استفاده از نرم‌افزارهای دیگر حس نمی‌شود.

راه دیگر برای مدیریت مصرف، استفاده از نرم‌افزارهای محاسبه حجم مصرفی ارائه شده توسط شرکت‌های توزیع‌کننده اینترنت می‌باشد. البته حجم محاسبه شده توسط این نرم‌افزارها ممکن است با حجم محاسبه شده توسط نرم‌افزارهای سیستم عامل اندروید و iOS متفاوت باشد که چون این اطلاعات توسط تأمین کننده اینترنت ارائه می‌شود دقیق‌تر بوده و قابل استناد می‌باشد.

همچنین همواره زمانی که از اینترنت استفاده نمی‌کنید، اینترنت گوشی را غیر فعال نمایید.

 

استفاده از وای‌فای (Wi-Fi)

بسیاری از شبکه‌های وای فای برای متصل شدن، نیاز به رمز دارند. اما پس از اینکه یک بار به آنها متصل شدید، در دفعات بعد دیگر نیازی به رمز عبور ندارند و تا در محدوده شبکه آنها قرار گیرید به طور خودکار به آن شبکه متصل می‌شوید. اگر هر جا می‌روید شبکه‌‌های وای فای را چک کنید، می‌توانید از حجم اینترنت مصرف خود بکاهید. البته برای یافتن شبکه‌های وای فای از نرم‌افزار WiFi Finder Free در هر دو سیستم عامل iOS و اندروید نیز استفاده کنید.

 

محدود کردن اینترنت برنامه‌های پس زمینه

برنامه‌های پس‌زمینه یکی از مهم‌ترین دلایل مصرف اینترنت است به گونه‌ای که کاربر حتی متوجه استفاده از اینترنت در این نرم‌افزارها نمی‌شود. به طور مثال ایمیل همواره به اینترنت متصل است تا به محض دریافت پیام آن را به کاربر گزارش دهد یا برخی نرم‌افزارها به صورت خودکار در گوشی شروع به به‌روزرسانی می‌کنند که شاید این کار ضرورتی نداشته باشد و می‌توان آنها را تا رسیدن به یک شبکه وای‌­فای به تعویق انداخت. یک بار کلیه نرم‌افزارهایی را که در پس زمینه به اینترنت نیاز دارد را مرور کرده و تغییرات لازم را به وجود آورید.

در سیستم عامل iOS از مسیر Settings > Cellular > Apps using WLAN & Cellular و در سیستم عامل اندروید از مسیر Settings > Wireless & Networks > Data usage می‌توان نسبت به تغییر تنظیمات اقدام کرد. این تغییرات علاوه بر صرفه جویی در مصرف اینترنت، در افزایش عمر باتری نیز مؤثر است.

 

استفاده از نقشه‌های آفلاین

نرم‌افزارهای مسیریابی حجم بسیار زیادی از اینترنت شما را مصرف می‌کند. اگر به طور مستمر از آنها برای مسیریابی استفاده می‌کنید یا در یک شهر جدید حضور دارید، بهتر است نقشه منطقه را دانلود کرده و از آن استفاده کنید. اگر از کاربران سیستم عامل اندروید هستید، می‌توانید به سادگی از نقشه‌های گوگل استفاده کنید و هر منطقه‌ای را که به نقشه‌اش نیاز دارید در گوگل جستجو کرده و نقشه‌اش را دانلود کنید. متأسفانه سیستم عامل iOS چنین قابلیتی را ندارد، اما می‌توانید زمانی که به شبکه وای‌فای دسترسی دارید مکان‌های مورد نظر خود را جستجو کرده و زمانی که به آن نیاز دارید، بدون اتصال به اینترنت از آنها استفاده کنید. نقشه‌های اپل همچنین توانایی ایجاد خروجی PDF از نقشه‌ها را نیز دارا می‌باشد.

تغییر عادت‌های وب گردی

سعی کنید همواره از نسخه موبایلی وب سایت‌ها در زمانی که به وسیله گوشی به اینترنت وصل می‌شوید، استفاده کنید. در واقع اگر حجم قابل ذخیره گوشی به اندازه کافی زیاد باشد بهتر است از پاک کردن حافظه موقت گوشی (Cache) خودداری شود چون اگر به یک وب‌سایت چند بار مراجعه کنید تنها در دفعه اول عکس‌های موجود در آن دانلود می‌شود و در دفعات بعد آن عکس‌ها در حافظه گوشی ذخیره شده است و نیاز به دانلود مجدد نیست. همچنین در صورت استفاده از مرورگر Opera Mini می‌توانید حجم مصرفی خود را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهید.

 

فشرده‌سازی داده‌ها

برای فشرده‌سازی داده‌ها می‌توانید از نرم‌افزار Onavo Extend app در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS استفاده کنید. این نرم‌افزار برای فشرده‌سازی داده‌ها طراحی شده و می‌تواند داده‌ها را تا 5 برابر فشرده کند. البته این نرم‌افزار توانایی فشرده‌سازی فایل‌های صوتی و تصویری را ندارد اما در فایل‌های عکس و متنی توانایی قابل قبولی دارد و می‌تواند تعادلی بین کیفیت عکس و حجم کاهش یافته، ایجاد کند. این نرم‌افزار نیز رایگان است و در صورتی که همیشه با مشکل تمام شدن حجم اینترنت روبرو هستید استفاده از آن توصیه می‌شود.

چگونه در اینستاگرام پخش مجدد ویدیوی زنده برای ۲۴ ساعت فعال کنیم

اینستاگرام در آخرین به‌روزرسانی خود که با نسخه ۱۰.۲۶ برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده است، امکان جالبی به برنامه اضافه کرده است که به لطف آن، پخش زنده‌ی ویدیویی بیش از پیش کاربردی خواهد شد.

https://cdn01.zoomit.ir/2017/2/7d2ec952-7e9f-4b4f-a6e1-18cc3d79ed75.jpg

تاکنون لایو ویدیوی اینستاگرام تنها به پخش زنده در همان لحظه خلاصه می‌شد و مخاطبان شما برای آنکه قادر به تماشای لایو ویدیو باشند، باید در همان لحظه به اینستاگرام مراجعه می‌کردند. به کمک ویژگی جدیدی که به اینستاگرام اضافه شده است، از این پس می‌توانید بعد از پایان هر پخش زنده، آن را به مدت ۲۴ ساعت تمدید کنید تا حتی مخاطبانی که بعد از پایان پخش زنده‌ی شما آنلاین شده‌اند نیز بتوانند تا ۲۴ ساعت بعد، تکرار ویدیوی لایو شما را مشاهده کنند.  ادامه مطلب ...