چگونه از اینستاگرام به سرمایه زیاد برسیم

درامد زایی با استفاده از اینترنت

چگونه از اینستاگرام به سرمایه زیاد برسیم

درامد زایی با استفاده از اینترنت

وقتی موبایل دانلود نمی کند چه اتفاقی می افتد و چگونه این مشکل را حل کنیم؟

وقتی موبایل دانلود نمی کند چه اتفاقی می افتد و چگونه این مشکل را حل کنیم؟


وقتی موبایل دانلود نمی کند چه اتفاقی می افتد و چگونه این مشکل را حل کنیم؟
“چرا موبایل دانلود نمی کند” ؟، یک سوال بسیار رایج است از سوی کاربران مختلف گوشی های تلفن همراه با برند های مختلف. دانلود نکردن در انواع گوشی های اندروید، شکایت شایع بسیاری از کاربران است.

چرا موبایل دانلود نمی کند

این مشکل به این شکل است که دانلود شروع می شود و پیغام شروع دانلود در گوشی نمایش داده می شود، اما همه چیز به همین جا ختم می شود و اتفاقی نمی افتد. وقتی موبایل دانلود نمی کند، باید کمی صبور باشید تا تعمیر کار مشکل را ریشه یابی و برطرف کند و تعمیر موبایل با موفقیت انجام می شود.

وقتی موبایل دانلود نمی کند چه اتفاقی می افتد؟  

دانلود، یکی از ارزش های اینترنت و دستگاه های هوشمند از جمله تلفن های همراه است. وقتی موبایل دانلود نمی کند، عملا کاربر نمی تواند هیچگونه فایلی با پسورد های رایج Mp3، AMR، OGG،AVI ، GIF، JPG یا JPEG، MBM، PNG، و… را دانلود کند. اصلا مهم نیست که فایل صوتی است یا تصویری، عکس است یا فیلم یا موزیک، یک متن در فرمت پی دی اف است یا یک فایل زیب شده، در هر صورت فایل هر چه که باشد، موبایل دانلود نمی کند. در این زمان کاربر واقعا مستاصل می شود و عملا دستگاه تلفن همراه هوشمند خود را بی کاربرد می داند. در این شرایط به دنبال راه حلی می گردد تا این مشکل را برطرف کند. امروز همه آنچه را که وقتی موبایل دانلود نمی کند، نیاز دارید، در اختیارتان قرار می دهیم.

راه حل های اولیه برای زمانی که موبایل دانلود نمی کند

  • همگام‌سازی دوباره اکانت گوگل

منظور همان سینک دوباره Google Account است. برای این کار از دستور زیر پیروی کنید و همه موارد موجود در قسمت google را یک بار خاموش و دوباره روشن کنید. اختصاصا موبایل سامسونگ، دستگاه پیش فرض است؛

Setting/cloud and accounts/ Samsung cloud/ google/

sync App Data, sync Calendar, sync Chrome, sync Contacts, sync Drive, sync Gmail, sync Google fit data, sync sync Google play music,sync Pople

ن

کته خیلی مهم: با انجام این کار تنظیمات برنامه فروشگاه(Google Play Store) به حالت پیش فرض بر می گردد.

  • زمان و تاریخ دستگاه را درست تنظیم کنید

هنگامی که از Play Store دانلود می کنید؛ گوگل، تاریخ و ساعت تلفن همراه هوشمند را چک می‎کند، پس وقتی موبایل دانلود نمی کند از صحیح بودن این تنظیمات مطمئن باشید.

  • از فعال بودن Download Manager پیش‌فرض اطمینان حاصل کنید

از بخش setting به بخش مدیریت برنامه ها رفته و Download Manager را پیدا کنید. وقتی موبایل دانلود نمی کند ممکن است در این بخش به جای گزینه Disable، گزینه Enable برای شما نمایش داده شود؛ در این صورت Download Manager پیش فرض دستگاه غیر فعال است. گزینه Enable را تاچ کنید.

  • دستگاه خود را ریستارت کنید

با این کار اکثر سرویس ها و پروسه های اصلی از سرگیری می شوند و احتمالا مشکل حل می شود.

  • گوشی را Soft- reset کنید

Soft rest  با hard reset کاملا متفاوت است. اگر دستگاه شما قابلیت خروج باتری را ندارد، این روش به کار گرفته می شود. پس وقتی موبایل دانلود نمی کند و باتری دستگاه نیز خارج نمی شود، به سایت شرکت سازنده بروید و کلید های Soft- reset را مطابق با دستگاه خود بیابید و این کار را انجام دهید. مطمئن باشید که با انجام این کار هیچ اطلاعاتی از دستگاه پاک نمی‌شود و تفاوت زیادی با خاموش‌ و‌ روشن کردن دستگاه ندارد.

  • از گزینه Download link استفاده کنید

این گزینه قطعا با نام‌ های دیگر همچون Save link و مشابهینش، در مرورگر های مختلف وجود دارد.

  • کش دانلود منیجر را پاک کنید

اگر از نرم افزار های دانلود منیجر همچون  ADMوIDM  و امثال اینها استفاده می‌کنید، به بخش مدیریت برنامه بروید و برنامه مورد نظر را Clear Cache کنید.

سیستم عامل دستگاه را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید ، این مشکل راه حل بسیار خوب و کارسازی است. قبل از این کار از کافی بودن فضای آزاد مورد نیاز در حافظه دستگاه اطمینان حاصل کنید.

راه حل نهایی برای دانلود نکردن موبایل

شاید لازم است که بدانید اجرای عملیات دانلود از سرور های مختلف با پورت های مشخص در برخی موارد توسط مودم های ADSl بلاک می شوند و شروع عملیات دانلود را مختل می کنند. پس اگر کاربرِ مودم های ADSL هستید و موبایل دانلود نمی کند، حتما از طریق تنظیمات پیشرفته مودم، قابلیت UPNP را فعال کنید. این قابلیت به طور خودکار پورت‌های لازم را در مواقع ضروری در دسترس قرار می دهد. اگر فعال کردن قابلیت بالا چاره‌ساز نبود می توانید با یافتن پورت مورد نیاز، آن را در لیست Port Forwarding  مودم قرار دهید. در نهایت نیز می توانید از برنامه های تغییر آی پی استفاده کنید، زیرا بسیاری از سرور های دانلود خارجی، کاربران ایرانی را تحریم می کنند و رنج آی‌پی های ایرانی را در لیست سیاه قرار می‎دهند و در نهایت موبایل دانلود نمی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.